W naszym planie dobre wychowanie
28/05/2019W naszym planie dobre wychowanie- książka z kartami sprawdzającymi czytanie ze zrozumieniem do klasy II .
Rzeczoznawca MEN ds. edukacji wczesnoszkolnej Pani Katarzyna Lotkowska napisała o niej tak:
„Książka „W naszym planie dobre wychowanie” jest zbiorem ciekawych tekstów o tematyce wychowawczej stanowiącej dla dziecka zbiór opowiadań przybliżających zasady społecznie akceptowane, z załączonymi zadaniami sprawdzającymi poziom umiejętności czytania i zrozumienia tekstu.
Opowiadania są o tematyce bliskiej dziecku, angażują dziecko emocjonalnie i w naturalny sposób „wciągają” do ich poznania.
Dzięki temu motywują czytelnika do poznania zakończenia historii, a tym samym ćwiczą koncentrację, jak również uwagę.
Dzięki różnym rodzajom zadań, dzieci ćwiczą kształtne pisanie i umiejętność wyszukiwania informacji w tekście.
Treści zawarte w ćwiczeniach są zgodne z najnowsza podstawą programową edukacji wczesnoszkolnej.”
KIEDY SIĘ MOŻNA ZŁAPAĆ W SIEĆ?
W piątek Antoś się przeziębił. Byli z klasą na basenie i wyszedł na dwór z mokrą głową. Od razu wieczorem zaczął kichać.
– O, jutro nigdzie nie wyjdziesz ! – zadecydowała mama, dając chłopcu jakąś tabletkę do połknięcia. Musisz się wygrzać.
– Ale mamo w sobotę mamy mecz! Trudno. Zadzwonię do pana trenera i usprawiedliwię cię. Będziesz mógł sobie pograć na moim laptopie. Okay?
– Na twoim laptopie? Tam, gdzie jest dostęp do Internetu? Naprawdę?
– Naprawdę. Ale… ufam ci, że nie będziesz niepotrzebnie wchodził do wyszukiwarek i poczty. – No jasne, że nie! – wykrzyknął Antek. W sobotę Mama poszła na zakupy. Tata był na delegacji. Babcia gotowała obiad. Antoś włączył mamy komputer i włożył płytę z nową grą. Była bardzo ciekawa. Chłopiec wciągnął się w wirtualną przestrzeń. Nie słyszał nawet, jak babcia go zapraszała na obiad. Gdy starsza pani zajrzała do pokoju, machnął tylko dłonią. – Nie przeszkadzaj mi babciu! Nie jestem głodny! Grę oczywiście wygrał. Był z siebie dumny.
Już chciał zamknąć laptop, gdy na dole zamrugało żółte słoneczko. O, Gadu, Gadu!- ucieszył się. Kliknął. Przeczytał: Nieznajomy zaprasza cię do rozmowy. – Kto może mnie zapraszać? – zdziwił się. – A może to Tomek, syn cioci Zosi robi mu kawały?
– Kim jesteś? – zapytał.
– Przyjacielem – odpisał tamten.
– Moim przyjacielem? Przecież mnie nie znasz.
– Ale mogę poznać. Mam wspaniałe gry. Może do mnie wpadniesz?
– Jestem chory. Nie mogę. A poza tym nie wiem, gdzie mieszkasz.
– Podam ci adres. Możesz przyjść, jak wyzdrowiejesz.
Antoś tak się zajął rozmową z nieznajomym, że nie zauważył, że do jego pokoju weszła mama. Podeszła i zamknęła laptop.
– Przecież cię prosiłam, żebyś nie korzystał z Internetu. – Ale… ale ja poznałem… – Właśnie. Poznałeś anonimowego człowieka. Nie wiesz kim on jest i jakie ma zamiary! To jest obca osoba! – Chłopiec zrozumiał, że o mały włos nie wplątał się w bardzo niebezpieczną sieć.
[ Rysunek chłopca przy laptopie]
- Ujmij w pętlę prawdziwe odpowiedzi
- Dlaczego Antoś zachorował?
[ odpowiedzi należy wypisać równolegle pod pytaniem]
- Bawił się na mrozie, B. Wyszedł na dwór z mokrą głową. C. Zjadł dużą porcję lodów.
- O czym poinformowała chłopca mama?
[ odpowiedzi należy wypisać równolegle pod pytaniem]
- Że musi zostać w domu. B. Pójdzie na mecz. C. Pojedzie do babci Gosi.
- Pokoloruj poprawne odpowiedzi
[pod pytaniem narysować trzy laptopy, a w nich wpisane odpowiedzi]
- Na co pozwoliła mama Antosiowi? Pokoloruj na zielono właściwy laptop.
Żeby pooglądał film
Aby pograł na jej laptopie
Na poczytanie nowej książki
- O co mama poprosiła syna? Pokoloruj na różowo figurę z poprawną odpowiedzią.
[ odpowiedzi wpisać w trzech różnych figurach geometrycznych]
O to, żeby nie przeszkadzał babci
Żeby położył się do łóżka
Aby nie korzystał z Internetu
- Odpowiedz pełnym zdaniem na pytania.
- Czy Antek posłuchał Mamy?
[ dwie linijki na odpowiedź]
- Co niewłaściwego zrobił chłopiec?
[ dwie linijki na odpowiedź]
- Dlaczego chłopiec postąpił źle?
[dwie linijki na odpowiedź]
- Podkreśl prawdziwą odpowiedź
- Czy wolno rozmawiać z nieznajomym przez Internet?
Tak, ponieważ każda rozmowa czegoś uczy.
Nie, ponieważ nie znam tej osoby.
Tak, ponieważ mogę spotkać kogoś miłego.
Nie, ponieważ obca osoba, może skrzywdzić.
- Pozbieraj porozrzucane pudełka, w których są wyrazy i ułóż z nich zdanie.
Pamiętaj o wielkiej literze na początku zdania i kropce, na końcu.
[ Rys. porozrzucane pudełka z widniejącymi wyrazami. Każdy wyraz w innym pudełku]
Z, nie, wolno nieznajomymi, rozmawiać,
- Narysuj i pokoloruj ilustrację do opowiadania. Podpisz ją.
[ miejsce na ilustrację i 2 linijki na podpis]
<< Wstecz